UNICODE

 

[UNICODE]

මුල් පිටුව | බොදු පුවත් | කතුවැකිය | බෞද්ධ දර්ශනය | විශේෂාංග | වෙහෙර විහාර | පෙර කලාප | දායකත්ව මුදල් |

නිවැරැදි විය යුතු පසුතැවීම

නිවැරැදි විය යුතු පසුතැවීම

මෙහි තවත් එක් කොටසක් නිකිණි අමාවක පෝදා (අගෝස්තු 31 වනදා )පත්‍රයේ පළ විය.

තමන් ගත කරනු ලැබූ වැරැදි ජීවිතය මතක් වෙන එක නවත්වාගැනීම සඳහා වෙන ක්‍රියාකාරකම් කරනු ලබනවා. එම වැඩ ඇතුලෙ අප ඔවුන් ප්‍රශංසාවට ලක්කරනු ලබනවා. අප එම පිරිස් උස් ස්ථානවලට ඔසවාගෙන යනවා. එවැනි ආකාරයට දැවැන්ත ලෙස වියපැහැදමි කරන පුද්ගලයකු දුටුවිට අප ඔහු සමාජය ඇතුළත ප්‍රබලයකු ආකාරයට පත්කරනු ලබනවා. තමන් මෙම දේ කරනු ලබන්නේ ඇයිද? කියන කාරණාව එම පුද්ගලයා වටහාගනු ලබන්නේ නැහැ. ඔහු කරන ක්‍රියාකාරකම් පිළිබදව අවසානයේදී ඔහුම රැවටීමට පටන් ගන්නවා .මෙම කාරණා හොඳින් වටහා ගත යුතුයි.

ඔහු හෝ ඇය විසින් කරන්නාවූ වැඩ වලට වසඟවීම නිසා ඔහු හෝ ඇය රැවටීමට භාජනය වීමට පටන් ගනී. සෑම ස්ථනයකින්ම ප්‍රශංසා ලැබෙන විට, මම මෙම කාර්යයට අතගසන්නේ සාවද්‍ය මනසින් නිදහස් වීමට බව ඔහුටම අමතක වී යයි. තමා විසින් කරනු ලැබූ වැරැදි කාර්යයකට සමාව ගැනීමක් කරන බව ඔහුටම අමතක වෙයි. ඔහු හෝ ඇය ඊළඟ භවය කරා ගමන් කරනු ලබන්නේත් තමන් කළ වැරැදි නිවැරැදි කරගෙන නොවේ. එය අවබෝධ කරගත යුතුයි. මෙවැනි දුර්වල කාරණාවන් හදා ගැනීමකින් තොරව යහපත් ප්‍රතිඵල ලබාගත නොහැකියි. මිනිසුන් තමන්ගේ බුද්ධිය වර්ධනය කර ගත යුතුයි. තමන්ගේ ජීවිතය සමිබන්ධව නැවත නැවතත් මිනිසුන් කල්පනා කළ යුතුයි. දුර්වලතා තේරුම් ගෙන හැකි තරම් නිවැරැදි විය යුතුයි. කෙලෙස් විසින් අප නැවතද නැවතද පහළටම ඇද දමන නිසා එය එතරමි පහසු කාර්යයක් නොවිය හැකියි. නැවත වටහාගනු ලැබුවහොත් නැවත වතාවක් නැගී සිටිය හැකියි. අප පින් කරන බව සත්‍යයක් වුවද, මෙලොව තුළ අපට විශාල සතුටක් දැනෙනවා. පින්කමි කළාට පසුවත් විශාල සතුටක් ලැබෙනවා. පින් කළ අය මෙලොවත් පරලොවත් සතුටට පත්වෙනවා. යහපත් ස්ථානවල උප්පත්තිය ලැබුණ විට මම කළ පින් නිසා මෙම දේවල් ලැබුණ බව ප්‍රකාශ කරමින් සිතමින් සතුටට පත්වෙනවා. දුර්ගුණ එකක්වත් අඩුවීමකින් තොරව පින් පවි පලදීමට පටන් ගනියි. අප සසර භවවලදී දන් දීල තිබෙන නිසා අපට ලැබෙන බවත් එනිසාම අප වර්තමානයේදීත් දීම පුරුදු පුහුණු කරන බව ඇතැමුන් සතුටින් යුතුව ප්‍රකාශ කරනු ලබයි. පින්වලට වසඟ වීමෙන් පින් බුක්ති විඳිමින් ගියාට නැවත නැවත පින් වැඩ කළාට පින්වල ඇතුළත දුර්ගුණ යහගුණ වන්නේ නැහැ. නිවැරැදිව බුද්ධිමත්ව තේරුම් නොගෙන මෙය පටලවා ගනු ලැබුව හොත් සසර පුරාම සංසාර ගමනෙහි නිමාවක් දකින්නට ලැබෙන එකක් නැහැ.අකුසල් ඛන්ඩනය කරමින් කුසල් නොවැඩුවහොත් නිවන් දැකීමට නොහැකි වෙයි. කරන ලද පින්වලට අනුව සසර පුරා සැප විඳිමින් සංසාර ගමන යාහැකියි. සසර පුරා සැපලැබෙයි. පින් කිරීම අවශ්‍ය කාරණාවක් වුවත්, නිවන් දකින්නට ලැබෙන්නේ කුසල් වැඩුණහොත් පමණයි. කුසල් වැඩෙන්න වැඩෙන්න අපගේ අකුසල් දුරුවී යයි. අපගේ අවසාන විමුක්තිය වන නිර්වාණය සාක්ෂාත් කරගන්නට අපට අවකාශයක් උදාවන්නේම කෙතරම් දුරකට කුසල් සිත වැඩෙනවාද? යන කාරණාව තුළයි.

ඔබගේ මනසෙහි ඇතිවන තැවීම වසාගැනීමට යමි යමි දේ කරන්න යන්න එපා සසර පුරා සැප ලැබීමට පින් කළාට වරදක් නැහැ. ඔබ යමිකිසි දුර්ගුණයක් සහිතව ජීවත් වුවා නමි,එම දුර්ගුණය වටහාගත යුතුයි. කවුරුන් හෝ මියගියාට පසුව හෝ එය නිවැරැදිව වටහා නොගත හොත් නැවතත් එය සසර ගමනට රැගෙන යයි. දුර්ගුණය වටහාගනු ලැබුව හොත් කවදාවත් ්එම දුරුගුණය සහිතව තවකෙනකුට එවැනි ආකාරයෙන් කටයුතු කරන්නේ නැහැ.

ගෞරවනීය ස්වාමීන් වහන්ස, පසුතැවීම තුළ පුද්ගලයා ධාර්මිකව නිවැරැදි වන්නේ කෙසේද?

මම ප්‍රාණඝාත කිරීම පිළිබඳව මම පසුතැවෙනවා යනු මම නැවත ප්‍රාණඝාත කරන්නේ නැහැ යන අර්ථයයි. තමා සුරාව පානය කළ පුද්ගලයකුවීම පිළිබඳව තමා විසින් පසුතැවෙනවා යනු තමා සම්පූර්ණයෙන්ම සුරාපානයෙන් ඉවත්වෙනවා යන අර්ථයයි. එය නිවැරැදි වූත් සාධනීයවූ ත් පසුතැවීමක් වෙයි. සාධනීය පසුතැවීමක් තුළ පුද්ගලයකු සමිපූර්ණයෙන්ම වෙනස් වෙයි. අප තුළ සාධනීය පසුතැවීම නොමැතිකම අපට තිබෙන ගැටළුවයි. එම අවස්ථාව තුළ හඬමින් ලතෝනි දීම පමණක් කරනවා හැර එය පිළිබ ඳව කල්පනා කරනු ලබන්නේ නැහැ. කෘතීම ලතෝනි දීමි, කෘතීම හඬා වැළපීම්, සමඟ මරණ ගෙවල් තුළ හඬමින් කරනුලබන ප්‍රකාශ කිසිවක් තුළ ඔවුන් නිවැරැදි වීම ට කරනු ලබන්නාවූ ප්‍රකාශ නොවෙයි. හුදෙක් එම අවස්ථාවන් තුළ ඔවුන්ගේ මානසික ලිහිල් බවට කරනු ලබන ප්‍රකාශ වෙයි. අප කරනු ලබන්නාවූ අයහපත් ක්‍රියාවන් තුළින් මානසිකව ලිහිල් වූවාට පමණක් ප්‍රමාණවත් නැහැ. අප කරන ක්‍රියා අයහපත් බව වටහා ගත යුතුයි. අහපත් ක්‍රියා අයහපත් බව වටහාගත් විට ඇතැමි විට ඇසට කදුළු නැගෙයි. ඇතැමි විට කෑ ගැසෙයි. වැදගත් වන්නේ එය ක්‍රියාත්මක වන ආකාරයට වඩා එය නිවැරැදිව වටහාගෙන එම අයහපත තුළින් ඉවත්වීමයි. ඉතාම හදිස්සියෙන් එම අවස්ථාව තුළ අප යමි යමි දේ කරනු ලබන්නේ අපගේ සාවද්‍ය මනස මඟ හැර යාමට පමණයි. එම නිසා පශ්චාත්තාපය පිළිබ ඳව පළමුවෙන්ම වටහාගත යුතුයි. යමිකිසි පුද්ගලයකු මුලින් වැරැදි කරනු ලැබුවත් පසුකාලීනව තමන් කරනු ලැබූ ක්‍රියාවන් පිළිබඳව ඉතාම අවබෝධයෙන් යුක්තව පසුතැවීමක් පැමිණුනහොත් පමණයි.

අංඟුලිමාල ස්වාමින් වහන්සේ ගිහියකු ලෙස සිටි අවදිය තුළ ඉතාම අයහපත් ක්‍රියා පිළිවෙතක නියැලුණා. බුදුරජාණන් වහන්සේ සමඟ කරනු ලැබූ සංවාදයෙන් පසුව තමන් කරන ලද කාර්යයෙහි තිබෙන්නාවූ වැරැදි සහගත බව පිළිබඳව ඔහුට විශාල පසුතැවිල්ලක් ඇතිවුණා. එම පශ්චාත් තාපය අංඟුලිමාල රහතන් වහන්සේ දක්වා ගමන් කිරීමේ මාවත විවර කර දුන්නා. උන්වහන්සේ කළ අයහපත් ක්‍රියා තුළ පැවැති වැරැදි සහගත බව තුළ ඇති වුණ පශ්චාත්තාපය හෙවත් පසුතැවිල්ල උන්වහන්සේ රහතන් වහන්සේ නමක් බවට පරිවර්තනය කරන විශාල බලයක් වුණා. ආර්ය ජාතියේ ඉපදුණ දා පටන් මම කිසිම ජීවියකුගේ ප්‍රාණය නිරුද්ධ කළේ නැහැ. යනුවෙන් එම පසුතැවිම නව උපතකට මඟ පාදා දෙනු ලැබුවා. උන්වහන්සේ කළ ඝාතනයන් පිළිබඳව බුදුපියාණන් වහන්සේ සමඟ කළ ගැඹුරු සංවාදයකින් කරුණු කාරණා වටහාගැනීමෙන් පසුව එයින් සමිපූර්ණයෙන්ම ඉවත් වුණා. එය තුළ ගොඩනැගුණ බලශක්තිය රහත් බව දක්වා ගමන් කළා පමණක් නොවෙයි, තවත් බොහෝ දෙනකුට ආශිර්වාදයක් කිරීමට තරමි බලයක් ගැබිවුණා. දරුවකු ලැබීමට සිටින මවකට සෙත් පතමින් ප්‍රකාශ කරන්නේ නිවැරැදි පසුතැවීමක් නිසා ශ්‍රේෂ්ඨත්වයට පත්වුණ අංඟුලිමාල තෙරුන් පිළිබඳවයි. පසුතැවීම නිශේධනීය කාරණාවක් නොවන බව එතුළින් වටහාගත හැකියි.

ගෞරවනීය ස්වාමීන් වහන්ස,පසුතැවීම යන මනෝභාවය කෙලෙස් නසන තෙක් පවතී . එසේ වුවත් ඇතැමුන් එකම කාරණාවන් උදෙසා සැම විටම නිතර නිතර පසුතැවෙන්නේ කුමන හේතුවක් නිසාද?

තමා තුළ පවතින අනවබෝධය නිසාම නිතරම පසුතැවෙන තැනට කටයුතු සම්පාදනය කරගනී. ඔබ කළ වැරැදි සඳහා නිවැරැදි ආකාරයට පසුතැවෙනවා යනු ඔබ නිවැරැදි වීමයි. අප කළ වැරැදි අඛණ්ඩව කරනු ලබන්නේ අප තුළ නිවැරැදි පසුතැවීමක් නොමැති නිසයි. අප තුළ සාධනීය පසුතැවීමක් නොවන නිසා අප එම අවස්ථාව තුළදී බොරුවට හඬමින් වැළපෙමින් දිවුරමින් නැවතත් එයම කරනු ලබයි. මිනිසුන් නවසිය අනූනවයක් මරණයට පත්කළ අංඟුලිමාලට අංඟුලිමාල තෙරුන් ලෙස රහත්වීමට හැකිවුණා නමි, අප එතරමි භයානක අකුසල් කර නැති නිසාම අපට තව දුරටත් ඒ සඳහා අවස්ථාව තිබෙනවා. ඔබ ආනන්තරීය පාපකර්ම කරල නැහැ. ඔබ විසින් කළ එක් එක් අකුසලයට අදාළව තමන් තුළ විවරණයක් කරගනිමින් යමිකිසි ආකාරයකට අවබෝධයක් කරා ගමන් කරනු ලැබුවහොත් එම පසුතැවීම ඔබට ඉතාම යහපත් පසුතැවීමක් වෙයි. බෞද්ධයකු බොරු කියන්නේ බොරුකීම අයහපත් බව දැනගෙනයි. එම අවස්ථාව තුළ සිටම ඔහුගේ පසුතැවීම පටන්ගන්නවා. මත්පැන් පානය කරමින් තමන්ගේ බිරිිඳට තළාපෙළා හිරිහැර කරන සියලු ස්වාමිපුරුෂවරු තමන් තුළ පවතින දුර්ගුණ නිසා තමන් කරන්නේ අහපයත් ක්‍රියාවක් බව දන්නවා.

බෞද්ධයෙකුට ගැලවීමට අපහසු වන්නේ නීතිය හෝ පොලිසිය තුළින් පමණක් නොවෙයි. සාවද්‍ය හෘදය සාක්ෂියෙන් බව අවබෝධ කරගත යුතුයි. වැරැදි මනස බෞද්ධයන් නිතරම පීඩාවට පත්කරනු ලබයි.

බුදුපියාණන් වහන්සේ දේශනා කරනු ලැබූ සැනසිල්ල උදාකර ගැනීමට නමි, සැම විටම අප උත්සාහ කළ යුත්තේ නිවැරැදි පසුතැවිලක් කරා ගමන් කිරීමටයි. කාලිංග සටනේදී ලක්ෂ ගණනක් සමූල ඝාතනය කළ අශෝක රජතුමා පසුකාලීනව නැවැරැදි වුයේ එතුමා තුළ පැවති නිවැරැදි පසුතැවීම විය හැකියි. එතුමා නිවැරැදිව පසුතැවුණ නිසාම කෙතරම් ලාබදායි වුවත් දිග්විජය අතහැර ධර්ම විජය පිළිගනු ලැබුවා.අශෝක රජතුමා ධර්මාශෝක නමින් විශාල පරිවර්තනයකට භාජනය වුණා.

සෑම පුද්ගලයකුම අකුසලයෙන් නිදහස්ව කුසලයක් කරා ගමන කිරීමට සාධනීය පසුතැවිල්ලක් කරා ගමන් කිරීම අතවශ්‍ය කාරණාවක් වෙයි. හෘදය සාක්ෂියට එකගව නිවැරැදිව පසුතැවීම ඔබව වෙනස් පුද්ගලයකු බවට පත්කරයි.

 

  බිනර පුර අටවක

 බිනර පුර අටවක පෝය සැප්තැම්බර් 9 වනදා සිකුරදා පූර්වභාග 04.19 ට ලබයි. 10 වනදා සෙනසුරාදා පූර්වභාග 06.11 දක්වා පෝය පවතී.
සිල් සමාදන්වීම සැප්තැම්බර් 9 වනදා සිකුරාදාය.


මීළඟ පෝය සැප්තැම්බර් 16 වනදා සිකුරාදාය.

 


පොහෝ දින දර්ශනය

First Quarterපුර අටවක

සැප්තැම්බර් 09

Full Moonපසෙලාස්වක

සැප්තැම්බර් 16

Second Quarterඅව අටවක

සැප්තැම්බර් 23

Full Moonඅමාවක

සැප්තැම්බර් 30


2016 පෝය ලබන ගෙවෙන වේලා සහ සිල් සමාදන් විය යුතු දවස්

 

|   PRINTABLE VIEW |

 


මුල් පිටුව | බොදු පුවත් | කතුවැකිය | බෞද්ධ දර්ශනය | විශේෂාංග | වෙහෙර විහාර | පෙර කලාප | දායකත්ව මුදල් |

 

© 2000 - 2016 ලංකාවේ සීමාසහිත එක්සත් ප‍්‍රවෘත්ති පත්‍ර සමාගම
සියළුම හිමිකම් ඇවිරිණි.

අදහස් හා යෝජනා: [email protected]