| මහා මංගල සූත්රයඑවං මෙ සුතං එකං සමයං භගවා සාවත්ථියං විහරති ජේතවනේ අනාථ පිණ්ඩිකස්ස 
			ආරාමෙ, අථඛො අඤ්ඤතරා දේවතා අභික්කන්තාය රත්තියා අභික්කන්ත වණ්ණා කෙවල 
			කප්පං ජෙතවනං ඔභාසෙත්වා යෙන භගවා තෙනුපසංකමි, උපසංකමිත්වා භගවන්තං 
			අභිවාදෙත්වා එකමන්තං අට්ඨාසි. ඒකමන්තං ඨිතා ඛො සා දෙවතා භගවන්තං ගාථාය 
			අජ්ඣභාසි. 
			තේරුමමා විසින් මේ සූත්ර දේශනාව මෙසේ අසන ලදී. එක් සමයෙක් හි භාග්යවතුන් 
			වහන්සේ සැවැත්නුවර සමීපයෙහි ජේතවන නම් වූ අනේපිඬු සිටුහු ගේ ආරාමයේ වැඩ 
			වසන සේක.
 
			එකල්හි වනාහි නාම ග්රෝත්රයෙන් අප්රසිද්ධ වූ එක්තරා දිව්ය 
			පුත්රයෙක් ප්රථම යාමය ඉක්ම වූ කල්හි යහපත් ශරීර වර්ණය ඇතිව සියලු 
			ජේතවනය බබුලුවාගෙන යම් තැනෙක්හි බුදුරජාණන් වහන්සේ වසන සේක් ද එතැනට 
			එළැඹියේ ය. එළඹ භාග්යවතුන් වැඳ එකත් පසෙක සිටියේ ය. එකත් පස්ව සිටියා 
			වූ ඒ දිව්ය පුත්ර තෙමේ භාග්යවතුන් වහන්සේට ගාථාවකින් කරුණක් සැලකෙළේ 
			ය. 
			 
			බහූ දේවා මනුස්සා චමංගලානි අචින්තයුං
 ආකංඛමානා සොත්ථානං
 බ්රෑහි මංගල මුත්තමං
 
			තේරුමදෙලොව යහපත කැමති දෙවියෝ ද මනුෂ්යයෝ ද මංගල කාරණයන් සිතූහ. එම 
			දෙව්මිනිසුනට අනුකම්පාවෙන් හිතසුව ඵලවන මංගලයන් දේශනා කළ මැනවි.
 
			 
			අසෙවනා ච බාලානංපණ්ඩිතානඤ්ච සෙවනා
 පූජා ච පූජනීයානං
 එතං මංගල මුත්තමං
 
			තේරුමඅනුවණ බාලයන් සේවනය නොකිරීම ද, පණ්ඩිතයන් සේවනය කිරීම ද, බුද්ධාදී 
			පිදිය යුත්තන්පිදීම ද දෙලොව දියුණුව ගෙන දෙන කරුණු ය.
 
			පතිරූප දේස වාසො චපුබ්බේ ච කත පුඤ්ඤතා
 අත්ත සම්මා පණීධි ච
 එතං මංගල මුත්තමං
 
			තේරුමසුදුසු පෙදෙසක විසීම ද, පෙර කළ පින් ඇති බව ද, සිත මනාව පිහිටුවීම ද, 
			උතුම් මංගල කරුණු ය.
 
			 
			බාහු සච්චං ච සිප්පං චවිනයො ච සුසික්ඛිතො
 සුභාසිතා ච යා වාචා
 එතං මංගල මුත්තමං
 
			තේරුමබොහෝ ඇසූ පිරූ තැන් ඇති බව ද, ශිල්ප දැනීම ද, මනා හික්මවීම ද, සුභාෂිත 
			වචන බිණීම ද යන මේ කාරණා උතුම් මංගල කරුණු ය.
 
			 
			මාතා පිතු උපට්ඨානංපුත්තදාරස්ස සංගහො
 අනාකුලා ච කම්මන්තා
 එතං මංගල මුත්තමං
 
			තේරුමමවුපියනට උවටැන් කිරීම ද, අඹුදරුවනට සංග්රහ කිරීම ද, නිරවුල් කර්මාන්ත 
			ද යන මේ කාරණා උතුම් මඟුල් ය.
 
			 
			දානං ච ධම්මචරියා චඤාතකානඤ්ච සංගහො
 අනවජ්ජානි කම්මානි
 එතං මංගල මුත්තමං
 
			තේරුමදන්දීම ද, දස කුසල්හි හැසිරීම ද නෑයනට සංග්රහ කිරීම ද නිරවුල් 
			කර්මාන්ත ද යන මේ කාරාණා උතුම් මඟුල් ය.
 
			 
			ආරති විරති පාපාමජ්ජපානා ච සඤ්ඤමො
 අප්පමාදො ච ධම්මෙසු
 එතං මංගල මුත්තමං
 
			තේරුමපාපයෙහි නො ඇල්ම ද, අකුසලයෙන් වෙන්වීම ද, මත් පැනින් වැළකීම ද, හැම 
			කුසල් දහම්හි පමා නොවීම ද උතුම් මඟුල් ය.
 
			 
			ගාරවො ච නිවාතො චසන්තුට්ඨි ච කතඤ්ඤුතා
 කාලේන ධම්ම සවනං
 එතං මංගල මුත්තමං
 
			තේරුමගරුකළ යුත්තනට ගරු කිරීමද, යටහත් පහත් බව ද, ලද දෙයින් සතුටු වීම ද, 
			කළගුණ සැළකීම ද සුදුසු කල්හි දහම් ඇසීම ද උතුම් මඟුල් ය.
 
			 
			ඛන්තී ච සොවචස්සතාසමණානං ච දස්සනං
 කාලෙන ධම්ම සාකච්ඡා
 එතං මංගල මුත්තමං
 
			තේරුමඉවසීම ද, කීකරු බව ද, ශ්රමණයන් දැකීම ද, සුදුසු කල ධර්ම සාකච්ඡාව ද 
			උතුම් මඟුල් ය.
 
			 
			තපො ච බ්රහ්ම චරියඤ්චඅරියසච්චාන දස්සනං
 නිබ්බාණ සච්ඡි කිරියා ච
 එතං මංගල මුත්තමං
 
			තේරුමතපස ද, උතුම් හැසිරීම ද, සිවුසස් දැකීම ද, නිවන් අවබෝධකර ගැනීම ද උතුම් 
			මඟුල් ය.
 
			 
			ඵුට්ඨස්ස ලෝක ධම්මෙහිචිත්තං යස්ස න කම්පති
 අසොකං විරජං ඛෙමං
 එතං මංගල මුත්තමං
 
			තේරුමඅටලෝ දහමින් සිත කම්පා නොවේද, ශෝක රහිත ද, රාගාදී කෙලෙස් දූලි නැත් ද, 
			බිය රහිත ද මේ උතුම් මඟුල් ය.
 
			 
			ඵතාදිසානි කත්වානසබ්බත්ථ මපරාජිතා
 සබ්බත්ථ සොත්ථිං ගච්ඡන්ති
 තං තෙසං මංගල මුත්තමන්ති.
 
			තේරුමමෙබඳු මංගලයන් කොට සියලු තන්හි නො පැරදුනාහු සියලු තැන සැපතට යෙති. 
			ඔවුනට මෙම කරුණු අටතිස උතුම් මඟුල් වේ. දෙලොව වැඩ සදාලන කරුණු වේ.
 |