UNICODE

 

[UNICODE]

මුල් පිටුව | බොදු පුවත් | කතුවැකිය | බෞද්ධ දර්ශනය | විශේෂාංග | වෙහෙර විහාර | පෙර කලාප | දායකත්ව මුදල් |

අරි අටගි මග

අරි අටගි මග

මෙම ලිපියෙහි මුල් කොටස අධ් ඇසළ පුර පසළොස්වක පෝදා (ජූලි 01) පත්‍රයේ පළවිය

ඊළඟට විශේෂ වශයෙන්ම අපි මෙම චක්‍රය ඇතුළත ගමන් කරන මොහොතක් පාසාම අපට ඇතිවන්නේ සෝවාන් සකෘදාගාමී අනාගාමි අර්හත් කියන මාර්ගඵල ප්‍රතිවේදයට ආසන්න වීමයි. පින්වතුනි, මේ සතර මග සතර ඵලයට ආසන්නවීමෙන් අපි ගතකරන මේ මොහොතේ පමණක් නොවෙයි අපේ ජීවිත මුළුල්ලේම චතුරාර්ය සත්‍යය අවබෝධය සඳහාම ගතකරන්නට අපි මේ දම්සක් පැවතුම් සූත්‍රය උපයෝගි කර ගන්නට ඕන. මේ චතුරාර්ය සත්‍ය ධර්මයෙන් දැන් අපට පැහැදිලිවම පෙනෙන කාරණයක් ජාති කියන එක දුකක් නේද? ජරාව කියන එක දුකක් නේද? ව්‍යාධිය, මරණය ඒ වගේම ව්‍යාධියට සම්බන්ධ සෝක, පරිදේව, දුක්ඛ දෝමනස්ස, උපායාස මේවා දුක්ඛ ධර්ම නේද? ඒ වාගේම අපි‍්‍රය සම්ප්‍රයෝග, පි‍්‍රය විප්‍රයෝග ,ඉච්ඡා විඝාත දුක ස්කන්ධ, පරිහරණ දුක මේ කියන සියල්ලම දුක්ඛ සත්‍ය නේද? කියලා අපට දැන් හොඳටම වැටහෙනවා. මේවා අපි එකින් එක මෙනෙහි කර කර නැවත කවදාවත් අමතක නොවන හැටියට මේ දුක්ඛ සත්‍යය වටහා ගන්නට ඕන. සිතේ පිහිටුවා ගන්නට ඕන.

ජාතිය දුකක්. මම ජාතිය ස්වභාවකොට ඇති කෙනෙක්, මම ජාතිය නොඉක්මවූ කෙනෙක්. ඒ නිසා මේ අනිත්‍ය වූ දුක්ඛ වූ අනාත්ම වූ ජාතිය ඉක්මවා මට අජාති නිර්වාණ ධාතුව ලබන්නට වාසනා වේවා ! ජරාව දුකක් මම ජරාවට පත්වන කෙනෙක්. මම ජරාව නොඉක්මවූ කෙනෙක්. මේ අනිත්‍ය වූ අනාත්ම වූ දුක්ඛ සත්‍යය වූ ජරාව ඉක්මවල අජර සංඛ්‍යාත නිවන් සුවය ලබන්නට මට ශක්තිය ලැබේවා! නිතර අධිෂ්ඨාන කරන්ට ව්‍යාධිය දුකක් .ව්‍යාධිය නිරන්තරයෙන් මා වෙත පැමිණෙනවා. මම ව්‍යාධිය නොඉක්මවූ කෙනෙක්. ඒ නිසා මම ලෝකයේ ව්‍යාධිය ඉක්මවා ලබන අව්‍යාධි සංඛ්‍යාත නිර්වාණ ධාතුව ප්‍රත්‍යක්ෂ කරන්නට මට ශක්තිය ලැබේවා කියලා අධිෂ්ඨාන කරන්නට ඕන.

මරණය දුකක් .මරණය මට එනවා මා මරණය නොඉක්මවූ කෙනෙක්. මේ අනිත්‍ය වූ දුක්ඛ වූ අනාත්ම වූ දුකටම හේතුවන්නාවූ මරණය නැති අමරණීය නිර්වාණ ධාතුව අවබෝධ කර ගන්නට මට ශක්තිය ලැබේවා!

අධිෂ්ඨාන කර ගන්ට ඕන. අපි‍්‍රයයන්හා එක්වීම දුකක්.අපි‍්‍රයයන් සමඟ මට එක්වෙන්න සිද්ධ වෙනවා. අපි‍්‍රයයන් හා එක්වීම මා ඉක්මවාද නැහැ. ඒ නිසා මේ අනිත්‍ය වූ දුක්ඛ වූ අනාත්ම වූ අපි‍්‍රය සම්ප්‍රයෝග සංඛ්‍යාත දුක නැති සදාකාලීන වූ සියල්ලෙන් වෙන්වූ නිර්වාණ ධාතුව ප්‍රත්‍යක්ෂ කර ගන්න මට ලැබේවායි අධිෂ්ඨාන කරගන්ට ඕන, පි‍්‍රයයන්ගෙන් වෙන්වීම දුකක්. මට පි‍්‍රයයන්ගෙන් වෙන් වෙන්න සිදුවෙනවා.

පි‍්‍රයයන්ගෙන් වෙන්වීම මම නොඉක්මවූ කෙනෙක්. ඒ නිසා මම පි‍්‍රය විප්‍රයෝග දුක්ඛයන් නැත්තාවූ නිර්වාණ ධාතුවට මට අද අදම පැමිණෙන්ට ලැබේවායි කියලා අධිෂ්ඨාන කරන්නට ඕන. ඉච්ඡා විඝාතය දුකක්. මට ඉච්ඡා විඝාතයට පත්වෙන්න තිබෙනවා.මට ඉච්ඡා විඝාතය දුක නොඉක්මවූ කෙනෙක්. ඒ නිසා මම පි‍්‍රය විප්‍රයෝග දුක්ඛයන් නැත්තාවූ නිර්වාණ ධාතුවට වහාම පැමිණෙන්ට ලැබේවායි කියලා අධිෂ්ඨාන කරන්ට ඕන. පංච උපාදානස්කන්ධයම දුකක්. මා පංච උපාදානස්කන්ධ දුක නොඉක්මවූ කෙනෙක්. මේ පංච උපාදානස්කන්ධ දුක නැති අජරාමර නිර්වාණ ධාතුව මට අද අදම ලැබෙන්ට වාසනා වේවායි අධිෂ්ඨාන කරන්ට ඕන. මේ ජාති ජරා ව්‍යාධි මරණ පංච උපාදානස්කන්ධ දුක්ඛ ධර්මයන් ගෙන දෙන්නේ කාම තණ්හා, භව තණ්හා, විභව තණ්හා, මේ ත්‍රිවිධ වූම තෘෂ්ණාව දුක් උපදවන මූල හේතුව බැවින් නිදාගෙන සිටිද්දිත්, අවදියෙන් සිටිද්දිත්, වාඩිවී සිටිත්දිත්, ඇවිදිමින් සිටිත්දිත් කථාකරමින් සිටිත්දිත් හැම ඉරියව්වකදීම මට මේ කාම තණ්හා, භව තණ්හා, විභව තණ්හා සංඛ්‍යාත සමුදය සත්‍ය ප්‍රහාණය කිරීමේ ශක්තිය ලැබේවායි කියා අධිෂ්ඨාන කරන්ට ඕන. ඒ වගේම මේ දුක්ඛය සමුදය කියන මේ දෙකම ලෞකිකයි. මේ ලෞකික ලෝක ධාතුවෙන් තියෙන්නේ දුක්ඛයත් සමුදයත් කියන ආර්ය සත්‍ය දෙකයි. මේ ආර්ය සත්‍ය දෙකෙන් තොරවුනාවූ නිරෝධ සත්‍ය සංඛ්‍යාත නිර්වාණ ධාතුව මේ කියන ජාතියක් නැති බැවින් ශාන්තයි. ජරාවක් නැති බැවින් නිර්වාණය ශාන්තයි. ව්‍යාධියක් නැති බැවින් නිවන ශාන්තයි. මරණයක් නැති බැවින් නිවන ශාන්තයි. ශෝකයක්, පරිදේවයක්, දුක්ඛයක්, දොමනස්සයක්, උපායාසයක් නැති බැවින් නිවන ශාන්තය. අපි‍්‍රය සම්ප්‍රයෝගයක්, පි‍්‍රය විප්‍රයෝගයක්, ඉච්ඡා විඝාත දුකක් නැති බැවින් පංච උපාදානස්කන්ධ දුක්ඛ බින්දු මාත්‍රයක්වත් නැති බැවින් නිර්වාණ ධාතුව ශාන්තයි. ප්‍රණීතයි. ඒ ශාන්ත වූ ප්‍රණීත වූ අජරාමර වු නිර්වාණ ධාතුව මට අද අදම ප්‍රත්‍යක්ෂ කර ගන්ට මෙහි ආර්ය අෂ්ඨාංගික මාර්ගය හේතු වේවායි කියා අපි අධිෂ්ඨාන කරන්ට ඕන.

ඒ වගේම සැම කල්හිම අප අඳින ඇඳුමෙන් වෙන් නොවී සිටිනවා. ඒ වගේම අපි සැම කල්හිම අවදියෙන් සිටින අවස්ථාවේදි සිහි නුවණින් යුක්ත වෙනවා. ඒ වගේම අපට නිරන්තරයෙන්ම මේ චතුරාර්ය සත්‍ය අවබෝධයට අතිශයින් උපකාරි වන්නා වු සම්මා දිට්ටිය අපේ සිතින් ඉවත් නොවේවා. සම්මා සංකල්පය. සම්මා වාචා සම්මා කම්මන්ත, සම්මා අජීව, සම්මා වායාම, සම්මා සති, සම්මා සමාධි මේ මාර්ග අංග ධර්ම සැම කල්හිම අපේ සිතේ පහළ වේවා. මේ ආර්ය අෂ්ඨාංගික මාර්ග ගුණයන්ගෙන් අපේ සිත පිරේවා ඉතිරේවා මේ ආර්ය අෂ්ඨාංගික මාර්ගයේම දවස්පතා අපට ගමන් කරන්නට වාසනාව වේවා. ආර්ය අෂ්ඨාංගික මාර්ගයේ ගමන්කොට රහත් බව, පසේ බුදු බව ලොව්තුරා බුදු බව ලබාගත් නික්ලේශි උතුමාණන් වහන්සේලාගේ ධර්මානුභාව බලයෙන් සැම කල්හිම අපට ආර්ය අෂ්ඨාංගික මාර්ගයේම ගමන් කරන්න ලැබේවා කියල නිතර ප්‍රාර්ථනා කරන්ට ඕන. මේ චතුරාර්ය සත්‍ය අරමුණු කරගෙන යම් කෙනෙක් නිතර වාසය කරනවා නම් මහා සතිපට්ඨාන සූත්‍රයෙහි වදාළ ධම්මානුපස්සනා භාවනා පහෙන් ආර්ය සත්‍ය විදර්ශනාවට වැටෙනවා . මෙය ආර්ය සත්‍ය විදර්ශනාව. යම් කෙනෙක් සුළු මොහොතක් හරි සිදු කළා නම් එතුමාට ඒකාන්තයෙන් චතුරාර්ය සත්‍ය අවබෝධ කර ගැනීමට හේතු වාසනාව සැලසෙනවා. ඒ නිසා මේ උතුම් දම්සක් පැවතුම් සූත්‍රය මෙනෙහි කරන්නා සේම අපේ ජීවිතාන්තය දක්වා සසර වසනතුරු දම්සක් පැවතුම් සූත්‍රයට අනුව චතුරාර්ය සත්‍යය අවබෝධ කරන්නට අපට සැම කල්හිම මේ කුසලය හේතු වාසනා වේවා කියලා ප්‍රාර්ථනා කරමු.

විශේෂ වශයෙන් මේ දම්සක් පැවතුම් සූත්‍රයේ සඳහන් වන්නා වූ ආර්ය අෂ්ඨාංගික මාර්ගය භාවිතා කළ යුතු ධර්මයක්. දුක්ඛ ආර්ය සත්‍ය කියන්නේ අවබෝධ කටයුතු දෙයක්. අතට ගත්ත නෙල්ලි ගෙඩියක් පෙරළ පෙරළා බලන්නාක් මෙන් අතේ තිබෙන රේඛා පේළිය මනාව බලන්නාක් මෙන් අතට ගත්ත වීදුරු බෝලයක් හරව හරවා බලන්නාක් මෙන් මේ දුක්ඛ ආර්ය සත්‍ය නිතර නිතර පෙරළ පෙරළා බලන්න ඕන. කනගාටු වෙන්ට නෙමේ. ශෝක වෙන්ට නෙමේ.

තැති ගන්ට නෙමේ, බිය ගන්ට නෙමේ, සත්‍ය අවබෝධ කර ගන්නට, ඒ නිසා අපි නියම සත්‍ය අවබෝධ කර ගන්නට නම් මේ කියන චතුරාර්ය සත්‍ය අතුරෙන් දුක්ඛ ආර්ය සත්‍ය නැවත නැවත පිරිසිඳ අවබෝධ කර ගන්නට ඕන. ඒක පරිඤ්ඤාභිමය.

ඒ වගේම සමුදය ආර්ය සත්‍යය කියන්නේ මේ ප්‍රහාණය කරන්නට ඇති ධර්මයක්. අපේ ඇසින් ,අපේ කනින්, අපේ නහයෙන්, දිවෙන් ,කයින් ,සිතින් ගන්න මේ අරමුණු එකක් එකක් පාසා අපට තෘෂ්ණාව පහළ වෙන්න පුළුවන්. අපි නිරන්තරයෙන් එළඹී සිටි සිහියෙන් ඉන්නව නම් ඒ තෘෂ්ණාවට ඉඩ ලැබෙන්නේ නැත. ඒ නිසා සතිපට්ඨාන භාවනානුයෝගිව මේ තෘෂ්ණාව ප්‍රහාණය කරන උපාය මාර්ගය අනුගමනය කරමින් තෘෂ්ණා සංඛ්‍යාත සමුදය ආර්ය සත්‍යය ප්‍රහාණය කරන්නට නිරන්තරයෙන් අපි උනන්දු වෙන්ට ඕන.

ඒ වගේම නිර්වාණ ධාතුව අපට ත්‍රිලක්ෂණ විදර්ශනා කරන්ට නැහැ. නිර්වාණ ධාතුවේ ඉෂ්ඨකාන්ත මනාප තත්වය නිතර මෙනෙහි කරමින් නිර්වාණය අවබෝධය සඳහා අපේ ධර්ම ඡන්දය පහළ කර ගත යුතු වෙනවා. එක නිර්වාණ ධාතු සංඛ්‍යාත නිරෝධ සත්‍යය, සච්ඡිකිරියා හාසමයෙන් අවබෝධ කටයුතු ධර්මයක්, ආර්ය අෂ්ඨාංගික මාර්ගයට හෙවත් දුඛ්ඛ නිරෝධ ගාමිණි ප්‍රතිපදා ආර්ය සත්‍යය භාවෙතව්‍ය ධර්මයයි. අපි නිරන්තරයෙන් ආර්ය අෂ්ඨාංගික මාර්ගයෙන් ඉවත් නොවී නිවන් මග ගමන් කරන බැවින් අපට පියවරෙන් පියවර දුක්ඛය අවබෝධ වෙනවා. සමුදය ප්‍රහාණය වෙනවා. නිරෝධ සත්‍ය සංඛ්‍යාත උත්තරීතර නිර්වාණ ධාතුව අවබෝධ වීමට වාසනාව සැලසෙනවා. මුළු තුන් ලෝක ධාතුවම එකම දහම් සුවඳින් සුවඳවත් කොට වදාළ අසංඛෙය්‍ය සත්වයන් නිවන්පුර පිහිටුවා වදාළ දහ අට කෝටියක් බ්‍රහ්මයන් අර්හත්වයේ පිහිටුවා වදාළ ධර්ම චක්‍රවර්තිවූ සර්වඥ සම්මා සම්බුදු රාජණන් වහන්සේගේ බුද්ධ ගුණානුභාවයෙන් සැම කල්හිම අපට මේ ධර්ම චක්‍රයෙන් ඉවත්වෙන්ට නොවී ආර්ය අෂ්ඨාංගික මාර්ගයේම ගමන් කරමින් ඒ බුදු පසේබුදු මහ රහතන් වහන්සේලා නිවී සැනසී පැමිණ වැඩ වදාළ සතර මඟ ඵල පිළිවෙලින් සිද්ධවන අජරාමර ශාන්ත අමා මහ නිවන් සුව ඒකාන්තයෙන් අත්වේවායි කියා අපි ප්‍රාර්ථනා කරමු.

 

    අධි ඇසළ අව අටවක පෝය

අධි ඇසළ අව අටවක පෝය ජූලි 08 වැනිදා බදාදා අපරභාග 02.56 ට ලබයි. 09 වැනිදා බ්‍රහස්පතින්දා අපරභාග 12.55 දක්වා පෝය පවතී. සිල් සමාදන්වීම 08 වැනිදා බදාදාය.

මීළඟ පෝය
ජූලි 15 වැනිදා
බදාදා ය.
 


පොහෝ දින දර්ශනය

Full Moonඅමාවක

ජූලි 15

First Quarterපුර අටවක

ජූලි 24

Full Moonපසෙලාස්වක

අගෝස්තු 01

Second Quarterඅව අටවක

අගෝස්තු 07


2015 පෝය ලබන ගෙවෙන වේලා සහ සිල් සමාදන් විය යුතු දවස්

 

|   PRINTABLE VIEW |

 


මුල් පිටුව | බොදු පුවත් | කතුවැකිය | බෞද්ධ දර්ශනය | විශේෂාංග | වෙහෙර විහාර | පෙර කලාප | දායකත්ව මුදල් |

 

© 2000 - 2015 ලංකාවේ සීමාසහිත එක්සත් ප‍්‍රවෘත්ති පත්‍ර සමාගම
සියළුම හිමිකම් ඇවිරිණි.

අදහස් හා යෝජනා: [email protected]